BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 20 March 2014

Kesian La Hai...


Awal tahun aritu kan kami pergi jenjalan ke kyoto dan osaka tu kan. Masa pergi outlet kat osaka, encik suami ada la beli satu track top dan track bottom yang sepasang tu. Masa tu lah keluar cerita sedih dari beliau.

Masa sekolah rendah, beliau kira atlit ar kat sekolah. Suatu hari, menjelang hari sukan sekolah, beliau diminta mengetuai bacaan ikrar hari sukan. Alaa yang ada sebut, ... akan bermain dengan semangat kesukanan tu. Jadi, cikgu suruh beliau beli satu baju sepasang macam tu lah.

Tapi tau jelah zaman tu, mana lah mampu kan. Lagi lah masa zaman kecik2 tu, adik beradik beliau berderet2an berganding2an. Tapi abah bawa lah jugak beliau pergi kota untuk cari baju tu. Dah cari2 tu, jumpa lah satu baju tu. Memang memenuhi kehendak cikgu lah kan. Satu sut baju ngan seluar. Dulu orang panggil baju track top tu wind breaker, kan? Yang jenis kanvas, dalamnya kain tu. Tapi, beliau tak beli pun pakaian tersebut sebab mahal sangat. Akhirnya, beliau baca ikrar hari sukan tanpa berpakaian seperti yang sepatutnya.

Jadi, bila beliau menyampaikan hasrat nak membeli pakaian tersebut di sini, aku setujukan saja. Alahai, kesiannya... 23 tahun menyimpan cita2 tau.

1 komen:

Yayu said...

Sedih.....cer citer kisah sedih kita asik bradik plak...