BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 2 May 2013

Oh, Tribal!


Pada suatu hari, sorang student pempuan ni beritau, "puan, sekarang dah ada tudung bawal tribal..."

Apa benda tu?

Alaaa tribal. Puan tak tau?

Entah? First time dengar.

Tribal tu macam kasut puan la...

Haaa??? (sambil tengok kasut)

Ooo ini ker tribal? 

Kiranya corak zig zag ala pua kumbu ni la tribal kot ek?

Aku pun tak tau yang kasut tu bercorak trend masa kini hihihi. Aku beli sebab nampak cantik jek. Tak sangka pulak. Dah lama gak aku beli kasut tu. Agaknya selama ni student tu dah lama perati kasut aku kot.

Pastu aku cakap, ooo patut lah aritu saya ada nampak sorang pompuan ni pakai skirt corak cenggini, dengan tudung pun corak cenggini. Cantik jugak.

Haaa ye lah tu. Sekarang ni baru keluar tudung bawal corak tribal ni. Sebelum ni skaf/shawl jek.

Ok, maknanya sekarang ni tengah musim tribal la kan? Maka aku pun tidak mahu ketinggalan mengikut trend ini hehe. Mula2 sekali nak cari skirt dulu.


Memula berkenan yang ini. Banyak warna, sesuai untuk kebanyakan baju yang aku ada.

Pastu tengok yang ni pun nampak cantik jugak. Ok, beli 2-2. Tapi sebenarnya ada berkenan lagi satu. Tapi lain kali lah. Ini kali lah beli yang ni dulu.

Pastu, jumpa tudung pulak. 

Kesimpulannya, aku sudah ter'tribal'. Anda bila lagi?

4 komen:

Irfa said...

aku ada 2 lai shawl tribal ni
murah je selai rm10.hehe
lawa peplum ;)

Puteri Satu said...

ohh tribal corak gini ye.. baru akak tahu..hehhehe....

AyunasiA said...

irfa: ikut trend kununnya. orang berpeplum, kiter berpeplum. orang bertribal, kiter bertribal la. tapi baju tribal tak berapa cantik ek?

shawl tribal memang cantik2, tapi bila diawning kan, jadi yang bertingkat2 tu. tak suker.

AyunasiA said...

puteri1: haaa cepat lah dapat kan di pasaran sekarang yea!