BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 19 November 2010

Sungai L@yau


Balik kota itu ari aku berkesempatan pergi ke l@yau. Tempat ni kiranya sebuah perkampungan f3lcra yang terletak di tepi sungai. Teringin sangat nak pergi sebab selama ni cuma ada kawan sekolah dari tempat ni. Derang sekolah menengah kat semencu. Tak dapat bayangkan macamana suasana kampung f3lcra. Katanya mereka2 ni etnik orang asli.

Jalan masuk ke situ lebih kurang 6km dari semencu. Jalan bertar, tapi kecik je. Sampai je di perkampungan derang, o alah... agak mundur di situ. Tapi kalau ada piring esterok tu, kira ok lah kot kan. Syukur lah aku duduk f3lda. Ada piring hitam lagik hehehe. Macam tak caya, mak sekarang pakai esterok biyon.

Okeh, tengok gambo je lah. Tak banyak pon.

Di belakang itu ialah jambatan untuk hiway pasirgudang-d3saru. Kiranya ni dah nak sampai hujung jambatan la.

Macam lambat lagi je nak siap jambatan ni.

Teka teki. Haiwan apakah yang ada di dalam gambar ini?

Jeti mereka.

Dah. Itu je yang ada di sana.

0 komen: