Wednesday 28 May 2008

My First Time Tag

Adoiyai! Tak pernah seumur hidup blog aku, blog aku kena tag (tak ngaku diri sendiri tu). Selalu baca orang je kena tag. Tu lah pasal aku suka low profile je dalam dunia blogger ni. Kang kalo glemer2, harus selalu kena tag. Selalu aku baca tu terpikir jugak, kalo aku la kena tag ni, harus aku takleh nak jawab. Anyway, to Luna, these are for you...

7 RANDOM FACTS ABOUT ME:
* Nama aku No-ra-si-ah dan bukan No-rai-shah seperti yang orang selalu panggil biler first time baca nama aku atas kertas. Susah ke nak sebut ha???
* Dah setahun keje ngan gomen, tapi masih tak tau hujung pangkal dan arah tujuan keje. Apa kes?
* Akan berumur 29 tahun dalam tempoh 15 hari dari hari ni. Nak adiah!!!
* Seorang yang mata duitan, material tak pandang sangat. ( tak malu nak ngaku tuh huhuhu )
* Keturunan melayu - banjar. Tengok muka pon orang leh tau. Tapi speaking banjar, fail. Kalo orang cakap faham la...
* "Kecik je orangnyer", kata sipolan bila first time jumpa aku. Berat sekarang 38kg, tinggi 152cm
* Bersuamikan seorang lelaki yang tall ( than me ), dark and hensem ( kes bodek abang nak adiah jam baru... )
.
7 THINGS THAT SCARE ME:
* Interview ( ni memang benda paling takut la )
* Jatuh ( bukan diri sendiri je, segala benda yang jatuh la, kecuali jatuh chenta hihihi)
* Assessment / Exam / Buat sesuatuh yang ada penilai di situ ( tu pasal driving licence Pentium 4)
* Accident
* Hilang duit ( nama pun mata duitan kan... )
* Segala haiwan yang makan dan memudaratkan manusia
* Derhaka pada suami dan ibu bapa ( aiyooo mintak dijauhkan )

.
7 RANDOM MUSIC AT THE MOMENT: ( best nyer jadik luna dengo 'Praises to Prophet' jek, aku??? Insaf jap )
* Izin ku pergi - Kaer ( korang yang takde speaker tu memang la tak dengar )
* Sumer dalam album ct hadiah dari hati
* Ketahuan - Matta
* Bukti - Fiq
* Lagu Aizat af5 tu, tak ingat tajuk
* Ingkar - Bunga
.
7 THINGS I SAY THE MOST
* abang!!!
* bang beng bong!!! ( ni kalo panggil banyak kali pon tak nyahut )
* iyer bang bang bok!!! ( ni kes nyahut biler aku plak yang dipanggit tak nyahut sebab abang akan panggil yang yang yok... )
* he? ( biler cover malu atau salah dan biler macam tak caye je )
* ek? ( biasa arrr kan... orang johor )
* alamak, terlebih sudah! saje tambah, selalu alamak! je
* tu lah...

7 THINGS I TREASURE THE MOST.
* Seluruh anggota badan. Syukur Alhamdulillah cukup sifat dan sihat.
* Mesin jahit ( benda pertama dibeli dengan gaji uitm. tapi insya Allah tahun depan nak beli yang baru huhuhu. bukan tak sayang yang sekarang, cuma aku memang sayang mesin jahit aku, tak kira lah yang mana satu termasuk mesin jahit tepi yang MIL kasik. timer kasih mak! hihihi )
* AH & Kancil ( tahukah korang betapa susahnya aku biler korang takde? so aku tujukan lagu bila aku sudah tiada dari kumpulan hujan kepada korang berdua dengan ucapan, sori, aku malas basuh korang )
* Dapur ( sekarang punyer : panasonic cyclone burner - punya la sayang sampai aku sampul ngan aluminium foil, takmo kasik calar. yang baru beli - rinnai lum pakai sebab lum masuk rumah baru )
* Fridge ( punyer la tak berharta, peti sejuk pon sayang hihihi )
* Perca kain ( banyak nyer... disimpan tak tau nak buat apa, dibuang sayang. kalo ada masa aku nak buat selimut ar. biler??? )
* Aler... nak tambah lagi bleh tak? Lagi 2 ek? Periuk vision dan pinggan correlle ku ( takde sebab lain aku sayang benda nih selain benda ni mahal lorrr... pasni nak kirim kawan yang kat osaka tu belikan pinggan noritake plak huhuhu )

.
7 FIRST TIME THINGS I EVER DID:
* Eh, bukan sumer benda kiter buat tu first time ke masa first time kiter buat tuh? Ker first time buat biler dah beso? Takpe lah, aku ikut teori aku lah, first time buat time dah umur 17 tahun ke atas.
* Jawab tag ( ni lah )
* Keje kilang ( VS Industry Senai )
* Masuk U ( I pada masa tuh )
* Bertunang ( pada hari jadi ke 25 )
* Makan kat McD, Pizza Hut dan lelain fast food restaurant kecuali kfc.
* Kawin ( 25 Disember 2004. FIL salu cakap kat orang 'sehari sebelum tsunami' kalo nak kasik tau orang tarikh aku kawin )
* Main bowling ( baru je bulan 1 arituh )

.
7 PEOPLE TO DO THIS
* Ajzie * Yus * Alinlai * Kak Ayu * Kak Sya * Nilah masaklahnyer biler tak ramai reader yang dikenali, tak tau nak tag sape. Cukup lah 5 orang nih.
.
Yang No. 2 punyer pulak.
.
Currently = Tunggu ejen insurans datang. Sendiri carik, salu dia yang datang carik kiter ek?
Pending = Siapkan WIM ( keje )
Real Name = N0ra5iah binti Md A5pan
Nickname= Asia/Asiah (nickname rasmi), Siah (ni MIL panggil), Mok teh (anak sedara belah hubby panggil), Nga (femli panggil), Cik Nga (anak sedara panggil), Angah (sedara belah mak panggil), Nora (kahkahkah ni sape la panggil ek), Ayang/Yang yang yok (ni abang panggil hehe)
Married = Still married
Male/Female = Female
High school = SMSemenchu, SMBandar Mas, SMSains Johor
College = Universiti Tolong Melayu
Are You A Healthy Freak? = Tak berapa nak... bahaya nih. Fikir semula...
Do You Have A Crush On Someone? = 2 orang dulu hafiz hashim n mawi wakakak budus nyer
Current status = Mrs.
Do You Like Yourself = Suker seadanya
First Surgery = Tak pernah
Person You See In The Morning = Abang ler sekarang. Kalo 2 bulan lepas Shu la roomate kat cia8t.
Award = Pelajar Terbaik PMR (adiah sijil, buku motivasi dan buku rujukan spm), Pelajar Terbaik Prinsip Akaun SPM (adiah sijil, piala dan duit rm50 tapi tak pegi ambik, burn gitu aje) dan Pelajar Terbaik Dip. Kej. Elektronik (adiah sijil, duit rm500, penginapan 4d3n kat de palma shah alam, attend seminar free)
Sports You Join = Badminton peringkat rumah (rumah betul, bukan rumah sukan yang merah hijau biru kuning tuh tau)
Vacation = Yang dah pegi Pulau Redang, Langkawi, Penang dan KB. Teringin nak pegi Perlis (sebab 1-1 nyer negeri semenanjung yg tak pernah jejak), Beijing (takde sebab) dan tempat pelancongan yang bleh shopping2. Kalo pegi pantai, air terjun, hutan simpan ker... kasik free baru aku nak kot.
Concert = Pernah pegi konsert ct kat bukit jalil 2002, sendiri punyer 'akan datang' (ayat biasa artis bile tanya pasal album, tapi sampai ke sudah tak kuar2 pon album nyer. sama laaa)
I'm About To = Tido...
Want Kids = Boy, Girl, Boy
Want To Get Married = bape kali da...
Careers In Mind = Pengarah EDTEC BP hihihi
Which is better?Lips Or Eyes? = Eyes
Hugs Or Kisses? = Hugs
Shorter Or Taller? = Taller
Romantic Or Spontaneous? = Both
Sensitive Or Loud? = Sensitive
Troublemaker Or Hesitant? = Neither
Have you ever
....Kissed A Stranger? = tak pernah la pulak
....Drank Bubbles = Nope
....Lost Glasses / Contacts = sun glasses masuk tak? kalo tu pernah ar. kalo rabun punyer memang tak pakai.
....Ran Away From Home = lari jogging2 bermula dari rumah ada la
....Liked Someone Younger = tak geti nak suka orang
....Broke someone's heart = yup and no regret at all. kejam!
....Been arrested = tak pernah. takuttt!
Cried when someone died = hati kering? (masa mak meninggal aku baru darjah satu, takde perasaan lagi, tak nangis kot)
Do you believe in
....Yourself = Yes
....Miracles = Yup
....Magic = Tu sumer kan ilmu Allah, tinggal kat orang tu guna untuk apa je lah, baik ke buruk
....Angels = Yes.
Answer truthfully
....Is There Someone You Want To Be With Right Now? = Yes. Not One. Kawan-kawan JPK. Korang!!! Miss u all!
....who else you like them to do this tag? Kesemua yang kat atas. Sape lagi kan?

Dah. Sori ek kalo ada yang nyampah :)

2 komen:

kakLuna said...

ko dengan aku sama renek la....tp ko lebih kurus..aku jelesss ar ni...

apapun makasih sbb buatkan tag nih..

see? ada gak mende yg 1st time ko buat kan..cthnya jwb tag...hihi

AyunasiA said...

luna : aku bukan kurus je, dah tahap kering dah nih, tak tau camne nak kasik gumuk. dulu ada gak 40kg, skrg ni maintain je kat situ.

sori ar ada mende yg aku malas nak pikir, aku tinggal kan je sama ngan jawapan ko.