Friday 6 October 2006

Pagi, pergi pasar. Tak lah pagi sangat. Kul 11.30. Kitorang memang saje pergi lambat. Kalau awal2, mahal sket. Kalau da nak tengahari, diorang nak perabis, so boleh murah sket. Beli sayur kailan seikat, mee kuning setangah kilo, tahu dua keping, sawi seikat. Beli buah oren seedless, ’janji manis’. Beli telur sepuluh biji. Beli udang sedang 1.5 kilo. Sekilo RM14. Beli sotong setengah kilo.

Tak mo beli ayam sekor lagi. Selalu, kalau beli sekor, part dada selalu terpinggir. Kalau nak masak mee baru kuarkan. Last2, makin bertambah part dada kat dalam fridge. Kalau beli kat Fajar, murah, tapi ayam ’make-up’. Macam tak bermaya je aku tengok ayam tu. Tak selera nak masak. Aritu beli kat Carrefour. Part thigh jek. Sekilo baru RM4++. Ada ati kura. Beli 4 keping, boleh masak 2 kali. Ayamnya pun ok. Nampak segar. Tapi, tak tau lah kalau awal2 ni aje ayam nya segar. Dulu, tahun lepas, masa Fajar baru bukak yang baru, murah jugak. Sekarang, sama jek. Apa2 pun, shopping kat The Store gak yang best. Macam shopping kat Jusco. Seronok tengok cadar cantik2.

Petang sambung menjahit langsir. Dah 3 keping. Yang tebal tinggal satu. Yang nipis ada baaaaaaanyak lagi. Baju raya aku pun baru siap. Dah lama beno aku jahit. Tapi aku tak pasang getah siap2. Takut2 tergemuk ke kan. Tadi dah pasang getah. Tak mengembang pun pinggang aku. Masih 23. Hehehe

Buka masak sambal udang. Yummy! Ngan udang goreng. Sayur kailan masak sos tiram ngan bawang putih. Sayur wajib. Ari ni tak beli kuih. Ada, makan. Tak de, tak mintak.

Terawih harini ngantuk sket. Cuma imam tu baca surah panjang banget. Aku rasa dia perabis satu page satu rakaat. Baru aku tau diorang baca surah dari Quran besar. Aku ingat selama ni diorang hafiz. Tapi masa kat Tganu dulu, memang hafiz la. Lancar je. Teringat2 dia baca Surah Al-Qadr. Sedap je dia baca part ...Lailatul qadri khairun-min al fisyahr. Best aje bunyik ’syahr’ tu.

Kul 10 da abis terawih. Abang terus balik. Selalu balik semula ke surau. Tadarus. Nape entah arini dia nak balik lak. Sibuk siapkan tesis dia. Nak present 2 minggu lepas raya. Good luck abang! Caiyok!

Tengah buka, abang TP call. Tanya pasal offer. Lepas raya kot. Bisnes ditangguhkan nampaknya. Or, nak tukar strategi.

0 komen: