Thursday 5 October 2006

Hari menjahit sedunia. Hari ni siap semua baju. Yayu, Kak Zela, Mak dan Risya. Huh. Tinggal langsir plak. Hm... nak buat macamana kalau nak jadi menantu kesayangan, kena lah jahitkan langsir. Pulak tu, bukan disuruh atau aku yang offer diri, abang yang suka2 offer bagi pihak aku. Suka2 dia jek. Memula jahit langsir biasa jek, tegak je, letak tape. Sekali, pak mentua plak suruh pasang ’night curtain’. Tingkap kat rumah tu, kalau malam memang telus. Sudahnya, baru sekeping je daripada 8 keping yang aku dah jahit. Banyak nya lagi...

Hari ni buka nasik je. Ada kuih abang beli, tapi tak menepati selera aku. Kuih keria, cucur badak, kuih dadar ngan pulut panggang. Sungguh tak menyelerakan.

Hari ni terawih sungguh mengantuk. Betul agaknya teori diorang, sape duk saf depan sekali memang mengantuk. Saf pempuan la. Esok aku nak kembali ke saf asal lah.

0 komen: