Friday 7 March 2008

Marilah Mari Pergi Mengundi

Aku nak balik mengundi. Semalam, lepas present filem 5 minit kami tu, aku terus kemas2 balik BP. Bertolak dari cia8t kul 4.15pm. Solat kat Dengkil, sampai umah kul 7.30pm. Tetiba masa dekat jambatan seri bengkal ada bomba, polis. Ingat kan kenapa lah. Rupanya pagi ni baru tau, ada kes bunuh diri. Agaknya cine tu kompius nak undi sape, tu yang dia commit suicide tuh.

Pagi nih, aku ikut abang ke ofis. Petang ni nak balik kota. Yo yo o je aku ni nak mengundi. Sebenarnya aku tak tau nak pangkah sape. Sok sek sok sek, abang cakap ito ada pasang spy. Kalo ada staf or student yang pegi ceramah ke, berkempen ke dan terkantoi, habes ler... Tu yang aku turut terjebak takleh pegi rapat umum tuh. So, nampak gayanya aku ikut instinct je lah ek? Calon bi en DUN Tanjung Surat is seorang aweks dari bandar mas, katanya. Lawannya seorang mamat calon 'luluss'. Mana pegi dr azam tu ek? Lantak dia lah.

Aku mengundi untuk pengalaman.

0 komen: