Friday 31 March 2006

"Teruk ek ayang ni? Tiap ari bangun lambat."
"Takpe la, dulu ayang ulang alik BP-Ganu, tengah jalan, ngadu ngantuk. Sekarang ganti la tido tu."

Heeee. Ada ke ble ganti penat yg setahun tu ngan tido. Kalau mak tau ni... Kalau pregnen da kembo darah, kata Yayu. Isy, bile nak tukar paten tido ek? Asik tido lepas kol 12 jek. Maybe bila da keje kot? Bila la nak dapat keje. Baru ni dapat panggilan inteviu SPA. 5 Mei. Tengok kat site, kawan aku, Ana pun ada. Tapi, tahun lepas pun aku da skip inteviu untuk post tu. Takut... Tak sehsuai tau. Ada ke da belajar bidang tuh, bila nak keje plak takut. Dari pengalaman inteviu SPA sebanyak 3X ni, panelnya ada 2 or 3 orang. Salah sorang dari JPA, salah sorang lagi dari jabatan tuh. Yang dari JPA ni bagi 70% or 80%, the rest orang jabatan yg bagi. Padahal soklan2 dari Jabatan la yg paling membunuh sekali. Yang aku tak tahan gi inteviu dia nih, tiap kali tu lah diaorang suh aku sambung belajar. Wat master. Dah kalau tau nak study, takyah ala aku sesusah mintak keje kan... Nampak sangat tak bagi aku keje tuh. Tensen.

Lupa nak cite, lepas balik dari KL ari tu, Jemaat nya aku balik kota. Tengah malam sampai AT5. Biasalah, kalau kat umah aku, kol 10 tu dah gelap da. Banding umah hubby, malam masih muda. Bangun pagi, mak nak gi kota, keje kawin sedara dia. Lepas abang TP bertolak, kami terus ke Sg Mas, nak tengok baby. Yayu baru je bersalin baby girl. Eeeee cute nya baby. Cenonet jek. Nama dia Nurin Nazura. Tapi sepanjang aku datang tu, satu bunyik pun aku dengar dari mulut dia. Bagus la budak nih. Tak memekak. Hihi. Lepas lunch, aku pun balik. Pas Zuhur, terus balik Semenchu plak. Plan2, petang tu gi Balau. Aku ikut jek. Sampai situ, bendera merah. Ikut kan takle mandi, tapi ada gak org mandi di gigi air. Hubby ngan adik sapit mandi gak. Balik tu da Maghrib. Besok tu, lepas Lunch, balik semula ke BP.

Plan nak berjalan2 cuti semester hubby nanti. Tengok la kalau ada rezeki. Tak tau lagi. Takpun, kalau kompem gi German, spend duit tuk jenjalan kat sana jek kot.

0 komen: