BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 20 July 2016

Berbuka Menjelang Hari Lahir


Hari lahir ku tahun ini jatuh pada bulan ramadhan. Lebih tepat lagi, 7 Ramadhan 1437H. Senang je nak ingat tahun hijrah sebab sama dengan umur hehe.

Oleh sebab itu, sambutan hari tersebut sesuai lah dilakukan dengan acara berbuka di luar. Tapi, kami tak berbuka ni pada hari tersebut. Awal sehari. Sebab dah terlanjur keluar hari sabtu tu. Memula tengahari tu kami pergi ke anjo/kariya sebab nak beli cincau. Boleh? Ala, kan macam best berbuka air cincau kan. Tu yang sanggup pergi ke sana tu. Rasa macam jauh je kan, tapi sebenarnya 40km je pun. Macam dari kota pergi ke jb je. 

Balik tu sempat singgah rumah dulu sebab nak ambik kurma. Sampai2 je kedai, tak lama tu dah masuk waktu berbuka. Sedang2 elok je timing nya. Kali ni kami makan hitsumabushi kat kedai yang dekat dengan rumah ni je. Sedap jek. 

Aksesori dia. Kena parut sendiri wasabi dia. Tapi tak makan pun. Acah2 parut je.

Tulang unagi goreng.



Yummy!

Kat sini pun ada panduan cara makan.








Hepi besdei iols!

Nak lagi!



0 komen: