Monday 22 November 2021

My IVF Journey Episode 17 : Appointment Week 9 (23 Oktober 2020)


Check up kali ni aku boleh nampak bentuk kaki dan tangan. Terujanya! Minggu sebelum ni doktor tunjuk ni kepala, ni bontot je. Actually setiap kali scan encik suami akan record guna henfon dari tv kat luar tempat scan tu. Cuma suara doktor tak berapa dengar la. Setiap minggu juga doktor akan tanya, ada muntah2 ke tak. Dan setiap kali juga aku jawab takde. Ok lah kan. Berat pun naik sikit2.

Klinik ni tersangat lah sejuknya. Or hospital ni secara keseluruhan kot. Kat tempat menunggu luar lagi lah sejuk. Sampai setiap kali diorang buat survey aku akan cakap hospital ni terlalu sejuk. Lama2 aku rasa macam dah kurang sejuk sikit. Kot derang ambik kira kot komen aku hihi.,

Takde apa nak disampaikan di sini.

Untuk appointment hari ni, kami bergerak dari Pagoh. Sebabnya, hari ni aku pergi ambil kunci rumah baru, yey! Minggu sebelum tu, aku ada dapat email dari TNB. Dia mention pasal pendaftaran akaun baru. Tapi tak sangka lah pulak dah nak dapat kunci. Excitednya! Lepas ambil kunci, terus pergi rumah. Tengok2 je dulu. Tak sempat nak check defect ke apa sebab nak ke hospital pulak. So, ini lah rumah baru kami! Dah berangan nanti dan berpantang kat sini.

Sempat makan baung kat bukit gambir.

Yummy!

Sedap sangat nih.



Sign2 dulu dokumen serah kunci.

Yey! Dah dapat kunci. 

Post gambar ni kat IG. Takde siapa perasan aku cover perut hehe.


Berbeza sangat proses mendapatkan rumah ni dengan rumah parit raja.
Ruma parit raja dulu kami boleh tengok rumah dalam pembinaan tu sebab depan rumah je dengan rumah sewa landlord disaster tu dulu.

Pastu point api air kami boleh tambah sebelum pembinaan lagi. Pecah dinding pun boleh.

Tapi rumah ni, rumah contoh pun takde. Memang mentah2 la kami dapat rumah ni.

Pemandangan depan rumah.

2 komen:

nyssapurple said...

Salam sis.. boleh thu costing ivf.. email sy yer anisah.awg.o@gmail.com. tq sis..

AyunasiA said...

ivf only sekitar 11k je. tapi keseluruhan dari mula sampai sebelum bersalin termasuk ubat supplement segala bagai around 35k. bersalin standby je 10k.