Wednesday 17 November 2021

My IVF Journey Episode 16 : Appointment Week 8 (16 Oktober 2020)

Berita sedih pada hari ini. Doktor cuma dapat mengesan 1 degupan jantung. 1 embrio yang minggu lepas kedengaran sayup2 telah terhenti degupannya. Saiz terakhirnya pada usia 7 minggu 5 hari. Aku suspek dia pergi pada suatu malam yang aku rasa macam nak demam. Tetiba malam tu aku rasa dedor semacam. Cecepat aku minum air banyak2. Bangun pagi tu tak jadi nak demam. Manakala 1 lagi embrio yang dari mula asik menyorok je tu, tidak membesar seperti sepatutnya dan tiada degupan jantung. Tapi dedua tu takkan gugur ke apa. Dia akan mengecut sendiri. Mungkin akan keluar sekali masa bersalin kot. Maka, tinggal lah seorang yang membesar bagai johan. Alhamdulillah.

Yang seketul tu cantik je progressnya. Jantung kuat, saiz pun ok. Bila dah tinggal satu ni, lagi lah risau nak jaga. Otomatik aku takut nak jalan laju2 lagi dah. 2 minggu lepas aku dah bergerak macam biasa dah. Ni macam kena control balik lah. 

So, itu je cerita minggu ini. Doktor nak menyedapkan hati aku agaknya, dia cakap, bila sorang ni lagi senang jaga masa pregnant ni. Kos pun dapat dikurangkan, berbanding triplet atau twin. Ye lah tu.


4 komen:

AiniHalim said...

InsyaAllah semoga baby Ayu sihat sehingga selamat dilahirkan..
Banyakkan rehat ya.

EmpayarUtama said...

Semoga dipermudahkan segala urusan :)

AyunasiA said...

tq

AyunasiA said...

tak pasti perasan ke tak. tapi ni cerita last year tau.