Thursday 22 October 2009

Kisah Tertunda Hujung Minggu Yang Lalu

Kan betul adik cakap. Berdua dengan muuu pasti lebih baik...

Tak sampai sejam pon encik hairul balik semalam, tetikus itu sudah dijumpai. Tak hilang ke mana pon, elok je duduk kat bawah meja kopi tuh. Serius! Aku dah tengok kat bawah tu aritu, memang tak nampak. You complete me lah abang hihihi...

Weekend lepas, aku pergi kl. Orang tak duduk kl, kalau sesekali pegi kl, memang cenggini. Kalau boleh, semua soping komplek nak pegi terjah. Tapi, masa tak mengizinkan. Dapat pegi 1-2 tempat tu pon dah kira nasib baik. Nasib baik ke kalo duit abis eh? Oh, tidak tidak. Tak abis banyak. Seketul lebih sikit jek.



So, hari sabtu tu, kami keluar rumah lebih kurang jam 12 tengahari. Memang niat nak lalu jalan dalam jek. Takde nak kejar apa2. Boleh cuci2 mata melihat pemandangan kampung. Memula pergi makan dulu kat bukit pasir. Kalau boleh, jalan2 kali ni nak makan makanan2 kegemaran. Selesai makan, kami terus bertolak melalui muar, melaka dan negeri 9. Sempat singgah gerai2 kraftangan buluh rotan kat tabuh naning. Mahal la jugak. Murah lagi kat nilai 3.


Papan tanda ke mana nih? Apa ada di tiang dua? Kubur?

Sampai rembau, tanya kat suami, bleh singgah rumah kawan tak? Sebenarnya takut nak tanya sebab sebelum tu dia nak singgah rumah sepupu kat muar, tapi aku takmo. Sekali, dia kata ok. Aku pon berdesup terus tepon kawan tuh, izan namanya. Ha ok ok giant, mcD, ok ok. Kompiden giler aku jawab macam tau je rumah dia katne. Alah, paling jauh pon, kalo sesat kat senawang tu, jumpa pilah. Sebelum nak jumpa pilah, dah tentu2 jumpa bukit putus dulu. Takkan sesat nyer. Oh, aku ada satu entry mengenai sesat nih.

Bila dah lepas pedas, izan call balik. Eh kak, ko tau ker giant tu kat mana? Ehehe alaaa mesti ada papan tanda kan. Aku, kalo takat cari tempat ni, ko kasik alamat je pon aku boleh jumpa la. Hahaha berlagak tuh.

Dah sampai mcD dekat giant, izan pon dah tunggu dan kami pon follow. Sebelum nak sampai rumah dia, nampak papan tanda arah jalan klinik dr sukhilmi. Saper2 yang baca blog vp tau lah ni kot. Ropa2nya, klinik baru dia ni sepelaung jaclyn victor je ngan umah izan nih.

Sampai2 je kawasan umah dia, wahhhhh ada security lagi. Wahhhh ada pancuran air berirama sentosa. Wahhhhh jakun di situ. Tak lama pon aku kat umah dia. Tapi sempat la aku wat lawatan ibu mertua. Siap naik tingkat atas lagi tau. Bilik pengantin je aku tak masuk hihihi.

Dari rumah kawan, kami terus keluar tol senawang. Sempat singgah rnr seremban. Kendian, terus lah ke ikea. Boleh? Jauh tak jauh la kan. Demi nak membeli lampu melodies, aku sanggup. Tapi apakan daya. Lampu melodies sudah naik harga lorrr. Aritu aku beli rm19 sebijik. Now, rm26.90 la pulak. Penat je aku belek katalog 2010 dia. Kalau ikot katalog baru tuh, regenya masih rm19. Jadi, kiter tunggu tahun depan la baru beli kot.

Dalam pada tu, takkan nak balik dengan tangan kosong? At least, nak la sebijik dua benda. Sudahnya, bukan sebijik, berbijik2 benda aku hangkut. Best best. Dari sana, kami terus patah balik ke nilai. Memula ingat nak tido umah abang tp, sekali dia balik ipoh pulak. Arituh dah sekali pergi derang takde. Takkan nak kedua kali pulak, kan. Lagipon, aku nak makan poktek kat bukit mahkota yeay! Isy isy isy sedap nya poktek kat situ. Kali ni tak pedas melampau. Yang peliknya, aku order telur dadar. Dan telur dadar itu sangat sedap walaupon rupanya kureng. Apa dia taruk dalam telur tu tah? Yang pasti, aku belum serik makan di situ. Good job hana! Eh, sukati aku je. Tah2 hana tu nama kucing tokei kedai tu kot. Lantak pi lah.

Kapal yang pecah itu.

Tengok ler ropa telur dadar tu, tak cantik pon. Tapi kenapa rasanya begitu enak? Telur apa nih?

Sampai rumah ngah, ada ulin ngan ila. Kawan ila yang aritu duk sesama tu dah duk kuarters/hostel. Aritu ila ternampak ada orang berdiri kat belakang rumah memalam. Tu yang dia suh ulin datang sana wat teman. Tapi memang bahaya la duk situ sengsorang. Dah la jiran sebelah tu orang myanmar. Keliling tu pon memang ramai foreigners. Tengok je la waktu terawih, derang je yang banyak. Aku pon dulu main tawakal jek duk situ. Sibbaik tak sampai sebulan aku dah dapat pindah. Sekarang ni, macam tak percaya pulak yang aku dah duduk bersama suami ku dan bekerja.

Aku pernah bekerja dan duduk asing, setahun. Aku pernah tak bekerja dan duduk sama, setahun setengah. Aku pernah bekerja semula dan duduk asing, hampir setahun jugak. Kemudian, duk sama semula, 3 bulan. Kemudian, duk asing balik, 3 minggu. Dan sekarang, barulah rasa betul2 stabil. Huh! Biarlah aku tak naik pangkat cepat2 pon. Tak larat dah nak berpindah randah lagi.

Hari Ahad tu, kami keluar rumah kul 11.45am. Gi hantar ulin kat komuter batang benar dulu. Kendian terus ke sini.


Kat mana nih? Macam pasar jer? Memang betul la. Tapi bukan pasar, tetapi jalan pasar. Watper gi sini? Alaaa nak cari door bell jer. Arituh aku dah beli kat kedai kok xin tu. Tak sampai 3 bulan aku rasa, dah kiok dah. Hampes betul. Pastu, nak beli benda alah adaport tu. Eh, bukan aku baru beli ke aritu? A'ah, memang baru beli, tapi sama jugak. 2 bijik suis dia dah kong. Memang tak berkualiti betul. Dah lah tak banyak jenama buat benda alah tuh yang aku jumpa. Tapi kat sini, banyak pilihan. Dan aku telah memilih yang sama macam abang tp punya hahaha. Yang kat bilik belakang tuuu. Aritu dah belek2 kat umah dia, macam best. Ada 3 soket 2 pin kat bawah. Dan boleh cuci mata jugak kat sini. Eh, apa makna cuci mata? Tah? Maksud aku, tengok macam2 benda ar kat sini. Baru ku tau pe benda yang dijual di sini. Best ar. Aku sangat suka tempat nih. Hahaha apa punya jiwa daaa. Orang suka ar gi pavilion ke, klcc ke, kan? Memang kompem minah karen. Dulu pernah pergi sekali masa nak beli komponen untuk buat final projek diploma. Sejak tu tak pernah pergi lagi. Pasnih, sini adalah salah satu tempat soping yang akan aku senaraikan setiap kali turun kl. Nak soping apa? Tah? Ikan pon ada jual kat sini hihi.



0 komen: