Friday 6 November 2009


Dah lama aku tak terlupa isi minyak, kan? Dulu selalu, tapi dah lama tak sebab aku dah beringat2 sekarang. Sebelum minyak tu kelip2 aku dah isi siap2. Tapi, sejak seminggu dua ni, aku kerap lalu jalan parit lapis sempadan ni waktu balik. Dulu pernah jugak aku lalu, tapi jalannya banyak sangat lopak. Kesian AH. Satu hari, aku sajer nak test lalu semula. Oh, dah banyak gak jalan yang ditar semula. Kalo takat 80km/j tu dah boleh la. Lagi pon, kalo lalu situ, leh jimat beberapa minit.


Bila aku dah lalu jalan kampung, maka tidak lah aku lalu stesen minyak tetiap ari, kan? Semalam aku dah perasan minyak dah dekat senggat. Ingat nak isi masa balik. Terlupa pulak. Pagi tadik dah dekat sampai opis, jarum dah lepas senggat dan dah dekat senggat terakhir. Huh! Tak suker!!!

Balik keje tadi, tengok jarum masih atas senggat terakhir. Calling2 encik hairul untuk standby, kot2 sangkut tengah jalan. Tapi, kalo ikut pengalaman dulu, waktu dah kelip2 pon masih boleh bawak sampai 30km. Apatah lagi belum kelip2, kan?

Sampai simpang rejo sari baru lampu kelip2. Eh, mana ada dia kelip2 la. Dia menyala jek. Rejo sari sampai rumah lebih kurang 15km jek. Sempat lagi.

Phew! Selamat sampai petrolnas dengan selamat. Lepas isi minyak, cucuk duit sket. Terbeli majalah impiana. Lupa plak, bulan lepas tak beli impiana dapur. Bulan ni pun lom beli lagi. So, beli 2-2. Cantik cover dia. Kaler merah kepink2an. Suka la majalah impiana ni. Cantik sangat. Pandai arrr graphic designer derang. Tabik spring kat derang. Syabas bethi!

Minggu ni tetiap ari hujan. Kalo tak pagi, tengahari. Kalo tak tengahari, petang. Kalo tak petang, malam. Kalo tak malam, maknanya bukan kat mesia lah tu. Satu mesia tengah musin tengkujuh ni kot. Petang tadi katanya jb dah mula banjir. Siap tutup jalan tebrau katanya. Kena bersiap sedia lah nampaknya. Suspen ok. Masa banjir dulu kan aku masih duk kat bukit perdana. Selamba je takde banjir kat sana. Ni dah duk parti raja ni, takut la jugak.

Dah.

0 komen: