Monday 21 February 2011

Yang Terakru


Dah citer ke tak ek? Belum kan? Hihihi gelak dulu. Hujung tahun lepas, derang anjurkan pertandingan sukan dalaman. Aku pun join main congkak ngan batu seremban. Main secara liga. Tang congkak tu, aku main seround je. Dah kalah, malas dah. Lama pulak tu nak abis (alasan pengalah).

Tang batu seremban tu, dengan tak disangka2, aku menang 3 ke 4 round tah. Dan berjaya masuk final. Namun, aku tewas di situ. Tapiii tetap dapat nombor 2 hehehe. See see bukti saya naib johan batu seremban ngehngehngeh.


Ini pulak kisah cuti raya ciner itu ari. Pada hari sabtu tu, kami telah berpeluang mengunjungi muzium kota tinggi. Masuk adalah percuma.

Apa yang ada di dalamnya? Ada 2 level di dalamnya. Ground level memaparkan artifak2 sejarah daerah kota tinggi. Aku pun tak baca semua. Surprisingly, kebanyakan cerita nya, aku tak pernah dengar pon. Dan takde pun citer pasal sultan mahmud mangkat dijulang. Mungkin sejarahnya ada kat makam nya kot. So, level satu aku agak blur di situ.

Level kedua pula ada 2 area. Belah kiri sampai tengah menempatkan segala cenderahati yang diterima oleh tengku mahkota (sekarang sultan) sepanjang program kembara mahk0ta joh0r. Banyak sangat! Dan pelbagai.

Belah kanan pula ialah galeri menteri besar. Ada lah cerita pasal kesemua menteri besar yang pernah memerintah negeri ini. Kebetulan semalamnya bekas menteri besar sebelum muhy1d1n telah meninggal dunia. Baru lah tau. Kalau tak, tak ambik tau pun.

Sebelum balik, aku lalu di kaunter, ada 2 orang menjaga.

Ada jual souvenir?

Takde.

Hmmm...

Ini ialah contoh batu nesan. Tiada kubur di situ.

Tak boleh ambil gambar di dalam, so bergambar di luar saja lah.





p/s tak perasan apa2 kan?

0 komen: