Monday 20 December 2010

Eh?


Kita ni silap haribulan ker bang?

Ke kita salah tempat?

Tak pon, kot2 kita ni mimpi je tak?

Itu lah ayat2 yang terpacul dari mulut ku pada malam sabtu lepas selepas hampir 2 jam menunggu orang yang dinanti tak kunjung tiba.

Lebih sebulan yang lalu, aku mengusulkan kepada miah untuk mengadakan gathering bekas2 classmates 3 falah. Ye lah, ramai juga dari kami yag telah berpindah ke sekolah lain semasa form 4. Jadi, rasanya memang sesuai lah kalau membuat sesi pertemuan semula. Orang kata, mula2 buat peringkat kelas dulu, kendian baru boleh diperluaskan ke peringkat sekolah pula. Alah, dapat 10 orang pun dah cukup baik dah.

Setelah berdiskusi sesama kami, aku berjaya menyenaraikan 7 orang yang bakal datang. Jalan je lah. Memang kebetulan kami nak balik kampung pun. Kalau tak jadi pun takde hal sebab ada event lain yang tak mungkin cancel. Kenduri kawen, takkan cancel kot, kan? Jadi, hari isnin, aku pun remind kepada mereka tentang janji temu tersebut weekend nanti. Alahaiii ada yang takleh datang pulak. Si miah pun tak boleh datang. Sekali lagi, aku fikir, tak kisah lah, saper2 yang ada je lah.

Maka, sabtu petang itu, kami pun sampai di kampung halaman ku. Malam, tepat jam 8.30 malam, kami pun pergi ke tempat yang dijanjikan. Kiter makanlah dulu.


Tengah makan, ternampak cikgu ranan!, suami dan anak2nya. Makan di kedai yang sama. Suami dia pun cikgu aku juga masa kat sekolah bando mas. Cikgu lukisan. Kambing semangkuk dah habis, Gearbox semangkuk juga dah habis. Tapi, jangankan batang hidung, bayang sorang pun tak nampak. Sorang kata terpaksa kerja (supervisor di k4 jb), anak buah semua tak datang. Telefon yang lain, takde yang angkat. Last2, sembang dengan yusm@n je lah. Pukul 10.30 malam, kami pun balik.

Mungkin benar, kami bermimpi. Nightmare!

0 komen: