Friday 17 December 2010

Bulan Cinta


Aku adalah peminat lagu bulan cinta. Alaaa lagu dangdut tu. Ada versi kumpulan eva dan amelina. Tapi aku prefer eva punya version sebab lagi rancak dan meriah. Kalau amelina tu dia ala2 slow dangdut gitu. Mungkin sedikit sebanyak aku terpengaruh dengan video klip amelina kot. Dan kalau berkaraoke, lagu ini adalah wajib huhuhu.

Bulan disember juga adalah bulan cinta. Bulan ulangtahun perkahwinan. Bukan aku sorang rasanya. Kalau tahun2 sebelum ini, setiap kali tiba ulangtahun, mesti kami akan pergi berjalan2. Kebanyakannya sponsored, sebab time tu lah encik hairul ada conference ngehngehngeh.

Tapi tahun ni, takde saper nak menanggung semua itu. Tapi, kerana dah terbiasa, aku dah pun apply cuti tambahan pada waktu tersebut. Tapi lagi, kami masih belum ada perancangan untuk ke mana2 pun lagi. Huaaa!!! Puas dah aku menggugel segala tempat, tiada satu pun yang berkenan di hati. Yang tambah parah, hari tersebut ialah super duper extra peak season bagi mana2 tempat penginapan. Aduih!

Silap aku jugak, tak plan dari awal. Kalau pun rate itu boleh diabaikan dengan mengambil kira pujukan hati "duit boleh cari...", kebanyakan tempat itu sudah pun fully booked!

Yang tak best nya lagi, tiba2 aku rasa macam boleh menerima la pulak percutian di pulau2 di perairan terengganu. Tapi, musim2 ombak tinggi laut bergelora ni memang lah tak sehsuai kan. Haih... nampaknya macam aku cuti kat rumah je lah. Tengok tv. Tido. Menjahit.

3 komen:

kakLuna said...

eh aku pun suka Amelina especially lagu yg kukukukupunya cinta!

AyunasiA said...

wahhh citarasa yg sama. dangdut sehhh

shue said...

ko kalu karaoke mmg sah nyanyi lagu tuh.....